mandag 20. desember 2010

Julen er reddet:)


Khan har tatt livet av rotta si... den var blodig, amputert og operert så vi fant ut at det mest humane var å la den hvile i fred;) Heldigvis for Khan er det noen som er glad nok i ham til å kaste seg ut i kaoset på Ikea for å kjøpe nye rotter. Lillesøster stilte opp og kjøpte en rotte i hver farge til bølla vår. Khan greide ikke å vente til julaften så han fikk lov til å velge seg en rotte med en gang. Han var kjapp som et lyn og grep både den hvite og den svarte i en jafs og stakk fornøyd av gårde, men nei han fikk bare en... senere på kvelden kom vi hjem med rottene i en pose som ble satt i stua. Da skjedde det noe rart... plutselig var det rotter overalt! Khan hadde funnet kilden og stille og rolig pakket ut alle julepresangene:) Sniken!

Ellers er han ivrig deltagende i alle forberedelser til jul. Pakkebånd er noe av det beste som finnes og baking av småkaker er utrolig spennende! Dessverre for meg har Khan nå blitt lang nok til å nå et godt stykke inn på kjøkkenbenken... Kokosboller er tydeligvis digg! Han fikk heldigvis bare i seg en liten smak før sjokoladetrekket skulle på, men likevel... trodde jeg skulle le meg skakk da han kom ut fra kjøkkenet med en klissete hvit snute:D Merry Christmas:D Tur er derimot ikke kult i kulda. Khan og jeg kledde på oss og gjorde oss klare, men da jeg skulle sette på båndet var han søkk vekk! Han hadde håpefullt krøpet opp i sengen sin, slikket av kokosbollekliss av nesen og så på meg med øyne som sa MÅ vi ut?? Og ja, det MÅTTE vi!

3 kommentarer:

Karin sa...

Ja nå har Khan ihvertfall en rotte for "enhver anledning" - heldiggrisen som har slik en snill "tante"!!
Og så kokosbolleklischj - helt topp for en slikkmunn som han nå øyensynlig har blitt:-)!

Hege sa...

Folk så litt rart på meg der jeg løp rundt med tre rotter og lette etter utgangen på IKEA. Men så lenge Khan er fornøyd, er "tante" fornøyd :)

Ida og Ares sa...

Haha! Søtingen! Heldig han er som har noken som er villig til å ofre seg for å gå på IKEA no i julestrida for å kjøpe rotter! og så 4 stykker da!:) Brutter'n savner han og sender mange juleklemmer!

Legg inn en kommentar