fredag 14. januar 2011

Ståbilder er en vanskelig sak...

Vi begynte å lure litt på ideen om å stille ut vår lille Khan og da må han jo øve på å stå fint. Jeg fant fram noen riktig flotte bilder av pappa Otto og ble veldig inspirert. Dette kunne vel ikke være noen sak, han skulle jo tross alt bare stå... Det var vel bare å flytte litt på bakbeina og holde noe godis foran nesa så går dette som en lek??

Vel... Så enkelt var det ikke... Khan forsto ikke helt hva vi ville og jeg var langt fra så sikker på at dette ville gå som en lek lenger;)




"Slutt å pill på meg..."

"Neeeei.... nå er det nok, jeg stikker...."


Jaja tenkte jeg, bedre lykke neste gang... Og det ble det:) Ola forsøkte igjen litt senere og da gikk det en del bedre! Khan begynte å venne seg til å ikke slenge rompa i bakken med en gang:

"Njæææ lurer på om ikke jeg skal sette meg litt igjen..."

"Hmmm kan man virkelig stå og få godbiter samtidig?? Kanskje jeg skulle prøve??"


Siden ting gikk stadig bedre var neste prosjekt å ta et ståbilde mot hvit bakgrunn, men kameraet er litt for treig og modellen litt utålmodig :D

Men fin da<3

Tror vi skal øve litt mer før vi går på utstilling ja :D og kanskje finne noen tips og triks før vi gjør noe mer galt... haha:)

2 kommentarer:

Katharina sa...

Ha ha ha, holder på å le meg ihjel. Og borte var modellen. Det er ikke lett skal jeg si dere, men det ser ut som dere har funnet ut det selv. Kan jo tenke hvor lett det var å få 5 valper til å stå fint alle sammen... Ser så lett ut når bildene er tatt, men dere skulle vært her, ha ha... Det ble noen fotorunder med meg og Nina ja...

Lurt å øve inn "stå" kommando, lære han å ikke sette seg straks godbiten kommer frem. I begynnelsen spiller det ingen rolle om han står som en banan (...), da er bare poenget å stå ganske i ro. Når han har skjønt at han skal stå kan man begynne å flytte ben :) (Det høres så lett ut hva?)

Hvis dere vil ha hjelp er jeg gjerne med å få tatt noen skikkelige ståbilder av gromgutten (vil gjerne ha ca. 6 mnd. bilder på hjemmesiden også). Det er bare å si fra... :)

Linn sa...

Jeg er helt med på det altså!! Vi jobber videre med saken her hjemme mens Khan fortsatt skal være borte fra andre hunder også kunne vi forsøkt å ta bilde når han ikke er smittefarlig lenger? Da er han vel 6 mnd og tre uker gammel tror jeg og han har forhåpentlig skjønt at det å posere for kameraet er UTROLIG kult og skaffer masse kos og gobiter :D

Legg inn en kommentar